System ZRO


Aplikacja Zarządzanie Ryzykiem Operacyjnym służy do ewidencjonowania zdarzeń ryzyka operacyjnego. Program uwzględnia podział ról w procesie zarządzania ryzykiem (Manager, Właściciel, Koordynator) oraz strukturę organizacyjną banku.

Praca w aplikacji możliwa jest po zalogowaniu się do niej, przy czym w zależności od ustawień możliwa jest autentykacja oparta o lokalną bazę użytkowników bądź integracja z usługą Active Directory.

Zdarzenia ewidencjonowane są w miesięcznych okresach sprawozdawczych.

W procesie definiowania użytkowników oraz w działaniu aplikacji uwzględniono sytuację w której użytkownik jest zarówno Właścicielem jak i Managerem Ryzyka (dotyczy głównie stanowisk samodzielnych) oraz wprowadzono mechanizm wnioskowania i zatwierdzania zastępstw pracowników w przypadku ich dłuższej nieobecności.

Wszystkie dane wykorzystywane w aplikacji przechowywane są w relacyjnej bazie danych Microsoft SQL Server.

W celach diagnostycznych aplikację wyposażono w log aplikacji oraz mechanizm sprawdzania poprawności nadania uprawnień poszczególnym użytkownikom.